SCROLL

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΟΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ.
4.000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ - 130.000 ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΙ & ΑμεΑ.

ΤΟ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ, ΤΟ ΚΡΑΤΑΜΕ ΖΩΝΤΑΝΟ.
MΕΣ ΤΟ ΚΡΥΟ ΜΕΣ ΤΟ ΧΙΟΝΙ ΤΟ BΟΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ!

networked blogs

ΤΟ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ.

ΤΟ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ....

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

14/9/11

O ΣΚΛΕ παρεμβαίνει για τις Δομές Βοήθεια στο Σπίτ

Αθήνα  13/ 9 / 2011
Αρ.πρωτ. 9699

 

Προς: 1. Υπουργό Οικονομικών, κύριο Βενιζέλο
  2. Υπουργό Εσωτερικών κύριο Καστανίδη
 3. Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης,  κύριο  Κουτρουμάνη
           4. Υπουργό Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κύριο Λοβέρδο
           5. Περιφερειάρχες Χώρας
 6. Δημάρχους Χώρας

           

                                     
Θέμα: «Προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα»


Ο Σύνδεσμος  Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος είναι το επιστημονικό και επαγγελματικό σωματείο των 5.000 Κοινωνικών Λειτουργών της Ελλάδος και αριθμεί 30 Περιφερειακά και Τοπικά Τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Οι Κοινωνικοί Λειτουργοί της χώρας μας πάντοτε βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την παροχή υπηρεσιών στους πολίτες σε τοπικό επίπεδο  σύμφωνα με τις αρχές του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της διαφάνειας, της ισοτιμίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης ο Σ. Κ. Λ. Ε. και τα μέλη του με την καθημερινή επαγγελματική τους δράση έχουν συμβάλλει αποφασιστικά στη δημιουργία, ανάπτυξη και καθιέρωση πολύ σημαντικών Κοινωνικών Προγραμμάτων – Δομών  που σήμερα θεωρούνται υψηλής προτεραιότητας σε κάθε Δήμο.
Απευθυνόμαστε σε εσάς για άλλη μία φορά για να σας ενημερώσουμε για τα σημαντικά προβλήματα που παρατηρούνται στη λειτουργία και τη χρηματοδότηση των προγραμμάτων Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα από τις αρχές του 2011.
Δυστυχώς σε όλη τη διάρκεια του 2011 μέχρι και σήμερα καμία δομή δεν έχει λάβει από την αρμόδια Περιφέρεια το ποσό της χρηματοδότησης που αντιστοιχεί στο κόστος λειτουργίας της. Η κατάσταση αυτή προκύπτει ως αποτέλεσμα καταστάσεων όπως:

 
1.   Μη έγκυρη καταβολή των πιστώσεων από το Υπουργείο Οικονομίας προς τις Περιφέρειες,
2.   Έλλειψη προγραμματισμού, οργάνωσης και συντονισμού Κράτους, Περιφερειών και φορέων υλοποίησης,
3.   Ογκώδες σύστημα ελέγχου και έγκρισης πιστώσεων  με τεράστια γραφειοκρατία. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι υπάρχουν 8 φορείς που πρέπει να συνεργασθούν και να οργανώσουν τη διαδικασία πληρωμών.
Έτσι, σε μία εποχή που τίθεται το ζήτημα της αξιολόγησης των δημοσίων υπηρεσιών και εξορθολογισμού των δημοσίων δαπανών το πιο παραγωγικό κομμάτι του ελληνικού δημοσίου, η πιο κοινωνικά αποδεκτή υπηρεσία του τιμωρείται και μένει χωρίς καμία χρηματοδότηση.  
Για άλλη μία φορά οι εργαζόμενοι των Προγραμμάτων παραμένουν απλήρωτοι για 9 τουλάχιστον μήνες  οδηγούμενοι έτσι σε ακραία φαινόμενα πενίας και φτώχειας με ανυπολόγιστες συνέπειες σε προσωπικό, οικογενειακό και επαγγελματικό επίπεδο. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μετατρέπονται σε εξυπηρετούμενους της πρόνοιας προκειμένου να συνεχίσουν να εργάζονται σε ασταθείς και αβέβαιες δομές κοινωνικής φροντίδας. Και όμως ηρωικά, έχοντας επίγνωση του ρόλου και της αποστολής του συνεχίζουν να παλεύουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.
Την ίδια στιγμή σε μία εποχή πού θα έπρεπε να ενισχύονται οι υπηρεσίες Κοινωνικής Φροντίδας, οι Δομές Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα χωρίς χρηματοδότηση αποδυναμώνονται και συρρικνώνουν τη λειτουργία τους. Δεν είναι υπερβολή ότι υπάρχουν δομές στις οποίες δεν είναι δυνατή ούτε καν η μετάβαση του προσωπικού στα σπίτια των ωφελούμενων αφού από τη μία δεν υπάρχει η δυνατότητα προμήθειας καυσίμων για την μεταφορά με υπηρεσιακό αυτοκίνητο και από την άλλη οι εργαζόμενοι αδυνατούν να καλύψουν ακόμα και τα έξοδα μετακίνησης τους με μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η κατάσταση επιδεινώνεται από το γραφειοκρατικό, σύνθετο και δαιδαλώδες Σύστημα Διαχείρισης, Χρηματοδότησης και λειτουργίας των Δομών, που τις εγκλωβίζει σε μια διοικητική διαδικασία τήρησης στοιχείων και δημιουργεί αξεπέραστα εμπόδια στην παροχή κοινωνικής φροντίδας και μάλιστα επείγουσας.
Αποτέλεσμα είναι η δημιουργία μιας εκρηκτικής κατάστασης, καθώς οι επαγγελματίες καλούνται να ανταποκριθούν σε αυξημένα αιτήματα της κοινωνίας με μειωμένους πόρους  και υποστήριξη.  Χωρίς επαρκείς υπηρεσίες τα κοινωνικά προβλήματα επιδεινώνονται με επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, την κοινωνική φροντίδα και τη δημόσια ασφάλεια.
Στη σημερινή λοιπόν συγκυρία είναι περισσότερο ανάγκη από ποτέ να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα της λειτουργίας και της χρηματοδότησης των Προγραμμάτων Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα με τρόπο σταθερό  και βιώσιμο που θα εξασφαλίζει την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους ωφελούμενους τους και ποιοτικές – σταθερές θέσεις εργασίας για το προσωπικό τους. Μία τέτοια λύση περιλαμβάνει τα ακόλουθα :
·         Να καταβληθούν άμεσα από τους Δήμους, στους εργαζόμενους οι μισθοί που αντιστοιχούν στους πρώτους 6 μήνες του 2011, ακόμα και αν δεν έχουν ολοκληρωθεί  η καταβολή της αντίστοιχης χρηματοδότησης. Την παρούσα χρονική στιγμή 4500 περίπου εργαζόμενοι και οι οικογένειες τους χωρίς καμία πληρωμή για περισσότερο από 6 μήνες καταδικάζονται σε ακραίες συνθήκες φτώχειας.
·         Να απελευθερωθούν οι Δομές Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα από το γραφειοκρατικό, σύνθετο και δαιδαλώδες Σύστημα Διαχείρισης, Χρηματοδότησης και λειτουργίας τους. Το σύστημα αυτό τις κρατά εγκλωβισμένες σε μία διοικητική διαδικασία τήρησης στοιχείων και συλλογής υπογραφών βάζοντας στο περιθώριο την παροχή υπηρεσιών. Η δράση Βοήθεια στο Σπίτι έχει καταξιωθεί στην ελληνική κοινωνία ως ολοκληρωμένο και δυναμικό  πρόγραμμα παροχής επείγουσας και συστηματικής πρωτοβάθμιας κοινωνικής φροντίδας, από ειδικούς επιστήμονες και καταρτισμένα στελέχη σε μη αυτοεξυπηρετούμενους πολίτες, ηλικιωμένους, άτομα με αναπηρίες. Κατά συνέπεια η παροχή υπηρεσιών θα πρέπει να μπορεί να παρέχεται άμεσα χωρίς κανένα περιορισμό από κλειστές καταστάσεις εξυπηρετούμενων που ευτελίζουν το θεσμό της πρωτοβάθμιας κοινωνικής φροντίδας. Κατά συνέπεια θα πρέπει άμεσα να απελευθερωθεί η παροχή υπηρεσιών από οποιαδήποτε διοικητικό περιορισμό. Οι δομές / δράσεις / προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα θα πρέπει να συνεχίσουν να υλοποιούνται και να εξυπηρετούν   όλους τους ηλικιωμένους καθώς και μη ηλικιωμένους (ΑμεΑ, κ.λπ.) που χρήζουν υποστηρικτικών κατ΄οίκον υπηρεσιών οποιαδήποτε στιγμή αυτό κριθεί αναγκαίο.
·         Να διασφαλιστεί η απευθείας και έγκυρη χρηματοδότηση των φορέων λειτουργίας των Δομών. Έτσι οι φορείς θα μπορούν να καλύπτουν τις υποχρεώσεις τους (μισθοδοσία προσωπικού, έγκυρη καταβολή ασφαλιστικών και φορολογικών εισφορών στο ΙΚΑ και την εφορία αντίστοιχα, εξόφληση προμηθευτών) και το Κράτος δεν θα κατηγορείται ότι είναι υπαίτιο
Όλα τα παραπάνω διασφαλίζονται με την υιοθέτηση της πάγιας θέσης του ΣΚΛΕ για την οργανική ένταξη των Δομών Βοήθεια στο Σπίτι  στη Δομή των υπό σύσταση Διευθύνσεων Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων ή των ΚΑΠΗ  όπου λειτουργούν με νομοθετική ρύθμιση. Οι ήδη εργαζόμενοι σε αυτές που προσλήφθηκαν με διαδικασίες ΑΣΕΠ και διαθέτουν εξειδικευμένη εμπειρία 8 – 10 ετών θα πρέπει να ενταχθούν σε κενές οργανικές ή συνιστώσες προσωποπαγείς θέσεις των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας των υπό σύσταση Διευθύνσεων Κοινωνικών Υπηρεσιών των Δήμων ή των ΚΑΠΗ. Στο σημείο αυτό σας υπενθυμίζουμε ότι στην πρόταση μας για τη Δομή της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής που προβλέπεται να δημιουργηθεί στους Δήμους στο πλαίσιο του Προγράμματος Καλλικράτης έχουμε συμπεριλάβει τη σχετική πρόβλεψη. 
Στη σημερινή συγκυρία Ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδας ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ για πολλοστή φορά την πάγια θέση του και ΑΠΑΙΤΕΙ οι Προνοιακές Δομές των Δήμων και ιδίως οι Δομές για την Τρίτη Ηλικία και τα ΑμεΑ να παγιωθούν από την Πολιτεία, να ενισχυθούν και να επιλυθούν τα πάσης φύσεως προβλήματα που έχουν (θεσμικά, χρηματοδότησης, εργασιακά κ.α.) μέσω νομοθετικής ρύθμισης. Η άμεση και οριστική επίλυση των σοβαρών αυτών προβλημάτων των Προνοιακών Δομών στους Δήμους, απαιτεί πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα από την πλευρά της Πολιτείας, ιδίως σήμερα, που βιώνουμε έντονα την οικονομική κρίση, που οδηγεί τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού στον κοινωνικό αποκλεισμό και τους εργαζόμενους Κοινωνικούς Λειτουργούς στην εξαθλίωση.
Οι δομές Βοήθεια στο Σπίτι και Κοινωνική Μέριμνα εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας που στο μέλλον μάλιστα αναμένεται να ενταθούν. Η αρμοδιότητα για την κάλυψη των αναγκών αυτών ανήκει στους Δήμους και τα ΚΑΠΗ. Κρίνεται, λοιπόν, επιτακτική και αναγκαία η συνέχιση λειτουργίας των Δομών Βοήθεια στο Σπίτι και μετά τις 31/12/2011 σε μόνιμη και σταθερή βάση, με ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο και   εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Επειδή γνωρίζουμε το μεγάλο αριθμό των ανθρώπων  που εξυπηρετούνται από τις δομές «Βοήθεια στο Σπίτι» πανελλαδικά και τις κοινωνικές ανάγκες που καλύπτονται,  σας επισημαίνουμε ότι αν εμμένει η Πολιτεία σε λύσεις προσωρινού χαρακτήρα  θα υπάρξουν δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες για τους 150000 ηλικιωμένους και Αμέα και τους 4500 εργαζόμενους των Δομών τις οποίες θα αγωνιστούμε με κάθε τρόπο αποφευχθούν.
Είμαστε πάντα στη διάθεση σας για κάθε περαιτέρω διασαφήνιση και συνεργασία.
Για το Δ. Σ.
Η Πρόεδρος
Ο Γεν. Γραμματέας




Ευαγγελία  Χαλβατζά




Γεώργιος Λουκάς



ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ:
1.    Πίνακας 1: Περιγραφή των φορέων που είναι αρμόδιοι για τη διαδικασία έγκρισης και καταβολής των πιστώσεων



Πίνακας 1: Περιγραφή των φορέων που είναι αρμόδιοι για τη διαδικασία έγκρισης και καταβολής των πιστώσεων
Κράτος
Υπουργείο Οικονομίας
ΕΝΔΙΑΜΕΣΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
ΔΙ.Σ.Α. Περιφέρειας (για πιστώσεις έως 30/06/2011)

Π.Τ.Α. Περιφέρειας (για πιστώσεις έως 30/06/2011)

Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. (για πιστώσεις από 01/07/2011)
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
ΔΗΜΟΙ, ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ, ΝΠΔΔ
Κράτος
Επίτροπος

Ειδικότερα οι δικαιούχοι φορείς (Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμων, ΝΠΔΔ και Αναπτυξιακές Ανώνυμες Εταιρείες ΟΤΑ) υποχρεούνται να αποστείλουν συγκεκριμένα έγγραφα-δικαιολογητικά (συνήθως 7 τον αριθμό) στην κατά τόπου Διεύθυνση Σχεδιασμού & Ανάπτυξης της εκάστης Περιφέρειας. Στη συνέχεια να ελεγχθούν από την προαναφερόμενη υπηρεσία, που θα δώσει έγκριση επιλεξιμότητας δαπανών στο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης. Εφόσον ολοκληρωθεί με επιτυχία το πρώτο στάδιο οι δικαιούχοι φορείς θα πρέπει να υποβάλλουν άλλα δέκα (10) δικαιολογητικά στο Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Περιφέρειας, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία πληρωμής συνήθως μετά από δυο (2) μήνες εφόσον διαθέτουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, πράγμα αδύνατο καθότι οι περισσότεροι φορείς δεν έχουν λάβει τις αναγκαίες πιστώσεις χρηματοδότησης είτε από το Δήμο ειτε από το Κράτος. Επιπλέον με την ψήφιση του Προγράμματος Καλλικράτης προβλέπεται ότι οι δικαιούχοι φορείς θα πρέπει να αποστείλουν στον Επίτροπο και άλλα δικαιολογητικά έγκρισης δαπανών, ώστε να πληρωθούν οι συνάδελφοι Κοινωνικοί Λειτουργοί. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι προστίθεται τουλάχιστον 1 μήνας επιπλέον στη διαδικασία ολοκλήρωσης πληρωμής των Κοινωνικών Λειτουργών μελών του ΣΚΛΕ. Με άλλα λόγια τουλάχιστον 3 μήνες διαδικασιών με την προϋπόθεση ότι τα δικαιολογητικά είναι πλήρης (ενεργή ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα του δικαιούχου φορέα) και οι ενδιάμεσοι φορείς να κάνουν τάχιστα τους ελέγχους, έχοντας όμως και άλλα προγράμματα ή έργα προς έλεγχο





Κοινοποίηση:
  1. Γραφείο Πρωθυπουργού
  2. ΠΑΣΟΚ
  3. ΝΔ
  4. ΚΚΕ
  5. ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ
  6. ΛΑΟΣ
  7. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
  8. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
  9. ΚΕΔΚΕ
  10. Τοπικά Τμήματα ΣΚΛΕ
  11. ΠΟΕ ΟΤΑ
  12. Σωματεία Εργαζομένων Βοήθεια στο Σπίτι






www.skle.gr









Δεν υπάρχουν σχόλια:

VSSGR-FB

Powered By BloggerTips.gr