SCROLL

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΟΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ.
4.000 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ - 130.000 ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΙ & ΑμεΑ.

ΤΟ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ, ΤΟ ΚΡΑΤΑΜΕ ΖΩΝΤΑΝΟ.
MΕΣ ΤΟ ΚΡΥΟ ΜΕΣ ΤΟ ΧΙΟΝΙ ΤΟ BΟΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ!

networked blogs

ΤΟ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ.

ΤΟ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ ΕΝΩΜΕΝΟ ΔΥΝΑΤΟ.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ....

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

6/2/11

Νομοθετική αβλεψία στον «Καλλικράτη» ή μήπως σκόπιμη παράλειψη; ΣΤΟΝ «ΑΕΡΑ» ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ Ο.Τ.Α.


από www.proinoslogos.gr
«Παραθυράκι» στο Νόμο θέτει εν αμφιβόλω την συνέχιση της χρηματοδότησης για προγράμματα όπως «Βοήθεια στο Σπίτι», τα ΚΑΠΗ, τους Παιδικούς Σταθμούς, κ.α.  –  Προ αδιεξόδου οι εργαζόμενοι…

ΑΝΑΛΥΣΗ
ΤΡΥΦΩΝΑ ΔΑΡΑ

• Στον αέρα κινδυνεύουν να τιναχθούν οι κοινωνικές δομές των Καλλικρατικών Δήμων και στην Ήπειρο, όπως Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί σταθμοί, ΚΑΠΗ, «Βοήθεια στο Σπίτι» κ.α., όχι αυτή τη φορά από έλλειψη χρηματοδότησης, όπως συνήθως συμβαίνει, αλλά από νομοθετική αβλεψία (;) η οποία όμως για κάποιους μπορεί να είναι και ηθελημένη παράλειψη!
Ιδού όμως, τι γράφει σε ανάλυσή του ο τακτικός συνεργάτης του «Π.Λ.» Τρύφωνας Δάρας, ειδικός σε Αυτοδιοικητικά θέματα:

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ!..
• Στον αέρα κινδυνεύουν να τιναχτούν τα κοινωνικά προγράμματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όπως το «Βοήθεια στο σπίτι» αλλά και μόνιμες κοινωνικές και προνοιακές δομές όπως οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, τα ΚΑΠΗ κλπ.
Αιτία αυτή τη φορά δεν είναι το σχεδόν διαχρονικό πρόβλημα της έλλειψης χρηματοδότησης αφού π.χ για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» και το πρόγραμμα «Μονάδες κοινωνικής μέριμνας» που κινδυνεύουν περισσότερο, εξασφαλίστηκε και για το 2011 τουλάχιστον η κοινοτική χρηματοδότηση, με αποτέλεσμα να σωθούν (έστω πρόσκαιρα) οι 4.500 θέσεις εργασίας στις 1050 σχετικές δομές (που θα γίνουν βέβαια πολύ λιγότερες με τον «Καλλικράτη» λόγω συγχωνεύσεων) και να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται οι 80.000 ηλικιωμένοι, ΑμΕΑ κλπ που ωφελούνται.
Το πρόβλημα το δημιουργεί ο ίδιος ο «Καλλικράτης» και, αν δεν υπάρξει άμεση νομοθετική ρύθμιση τότε η Αυτοδιοίκηση, οι εργαζόμενοι και οι εξυπηρετούμενοι πολίτες θα βρεθούν μπροστά σε σοβαρό αδιέξοδο.



Η ΥΠΟΘΕΣΗ...
Πως έχει η υπόθεση: Σύμφωνα με τον «Καλλικράτη» κάθε Δήμος μπορεί να διαθέτει –κατά βάση- μόνο ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και μια Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση (ή δυο ΝΠΔΔ, αν δεν έχει κοινωφελή επιχείρηση). Το ΝΠΔΔ του Δήμου και η Δημοτική Επιχείρηση, όμως, δεν μπορούν να έχουν κοινούς τομείς δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων.
Δηλαδή, δεν μπορούν και οι δυο Φορείς ταυτόχρονα να ασκούν αρμοδιότητες «κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης» όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 75 του Δημοτικού-Κοινωνικού Κώδικα και το άρθρο 94 του «Καλλικράτη». Αν υπάρχει, δηλαδή, στον Καλλικρατικό Δήμο έστω ένα ΚΑΠΗ ή ένας Παιδικός Σταθμός, που λειτουργούν ως ΝΠΔΔ (κι αυτό συμβαίνει σχεδόν πάντα, γιατί όταν οι πρώην κρατικοί παιδικοί σταθμοί μεταφέρθηκαν στους Δήμους έπρεπε οπωσδήποτε να έχουν τη μορφή ιδιαίτερου ΝΠΔΔ και όχι ας πούμε δημοτικής υπηρεσίας), τότε κανένα από τα κοινωνικά και προνοιακά προγράμματα («Βοήθεια στο σπίτι», Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων-ΚΗΦΗ, Κέντρα Διημέρευσης-Ημερήσιας Φροντίδας ΑμΕΑ κλπ) δεν μπορεί πλέον να υλοποιείται από την κοινωφελή επιχείρηση του Δήμου, αφού ανήκουν στην ίδια κατηγορία αρμοδιοτήτων! Εξαιρούνται μόνο τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών-ΚΔΑΠ που θεωρείται εκπαιδευτική και όχι κοινωνική δραστηριότητα.

ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ...
Το πρόβλημα δεν λύνεται ούτε με μεταφορά προγραμμάτων από το ΝΠΔΔ στην Επιχείρηση ή το αντίστροφο, για να συγκεντρωθούν σε έναν Φορέα οι αρμοδιότητες. Κι αυτό, γιατί ο «Καλλικράτης» προβλέπει μεταφορά προγραμμάτων (όπως και προσωπικού κλπ) μόνο από τα συγχωνευόμενα ΝΠΔΔ στο ένα και ενιαίο ΝΠΔΔ του νέου Δήμου και αντίστοιχα από τις συγχωνευόμενες επιχειρήσεις στη μια και ενιαία επιχείρηση του νέου Δήμου και όχι από ΝΠΔΔ σε επιχειρήσεις και το αντίστροφο. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οι κοινωφελείς επιχειρήσεις δεν θα μπορούν να έχουν στους σκοπούς τους, πια, σχετικές δραστηριότητες και χάνουν μάλιστα όλα τα προγράμματα χρηματοδότησης στα οποία έχουν ενταχθεί με την απόφαση συγχώνευσης!

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ...
Σοβαρό πρόβλημα θα έχουν και οι εργαζόμενοι στις δομές και τα προγράμματα αυτά. Κι αυτό, γιατί μεταφορά προσωπικού προβλέπεται μόνο για τις περιπτώσεις των εργαζομένων στις επιχειρήσεις που έχουν σύμβαση αορίστου χρόνου και επιπλέον η διάταξη αυτή αφορά μόνο επιχειρήσεις που συγχωνεύονται (παρ 4 άρθρο 109 ν. 3852/10). Δηλαδή οι εργαζόμενοι στα προγράμματα αυτά με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου απολύονται σε κάθε περίπτωση και επίσης όλοι οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις των Δήμων που διαθέτουν μόνο μία κοινωφελή επιχείρηση (δηλ δεν θα υπάρχει συγχώνευση) θα έχουν την ίδια μοίρα, είτε είναι αορίστου, είτε είναι ορισμένου χρόνου!
Τα προβλήματα όμως δεν τελειώνουν εδώ. Γιατί υπάρχουν δομές και προγράμματα που αν υλοποιούνται  μέσω  ΝΠΔΔ και όχι από δημοτική επιχείρηση δεν μπορούν να χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ!

ΣΚΟΠΙΜΑ;
Το πρόβλημα είναι τόσο σοβαρό και αφορά το σύνολο σχεδόν των Δήμων που έμπειροι αυτοδιοικητικοί εκφράζουν την απορία τους για τη νομοθετική αυτή αβλεψία. Εκτός βέβαια αν, όπως τουλάχιστον ορισμένοι από αυτούς υποψιάζονται, δεν πρόκειται για αβλεψία αλλά για ηθελημένη παράλειψη που υποκρύπτει πρόθεση περικοπής ή και εγκατάλειψης της χρηματοδότησης των κοινωνικών προγραμμάτων.
Αν οι υποψίες αυτές δεν έχουν βάση, η μόνη λύση είναι η άμεση νομοθετική παρέμβαση της Πολιτείας για την άρση αυτού του αδιεξόδου και την απρόσκοπτη εκτέλεση των κοινωνικών προγραμμάτων των ΟΤΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

VSSGR-FB

Powered By BloggerTips.gr